[O1] Jak wyregulować hamulec ręczny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gizm0
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] Jak wyregulować hamulec ręczny

    Silniki w Oplu 1,9 to silnika Fiata, najnowocześniejsze jednostki Common Rail. Volkswagenowskie TDI niestety ustępuja im kulturą pracy, czystością spalin, pracą, drganiami. Jedyną zaletą TDI jest oszczędność.
  • bary
    Drive
    • 2008
    • 57

    #2
    [O1] Jak wyregulować hamulec ręczny

    Od jakiegoś czasu ręczny bierze bardzo wysoko i dodatkowo nie trzyma tak jak trzeba. I moje pytanie: jak go wyregulować, tak, aby nie trzeba było zaciagac go na ostatnie zęby. Kolega cos tam regulowal jakimś dziwnym kluczem przy kolach, ale to nie na dlugo pomogło. Niestety na forum nic nie znalzalem, dlatego odważyłem się założyć nowy temat.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      bary, Musisz wyjąć tylną popielniczkę,podłokietnik,jeśli masz i podnieść końcową część tunelu(dwa wkręty torx 15).Zobaczysz dwie linki zaczepione o poprzeczkę i nakrętkę o długości ok 1,5 cm na śrubie regulacyjnej.Bierzesz wtedy klucz płaski 10 mm i dokręcasz nakrętkę.Ja to robię w ten sposób,że staję na wzniesieniu(mam podjazd do domu trochę wużej niż parking i reguluję do czasu,aż ręczny trzyma na 4-5 ząbku.Potem w odwrotnej kolejności należy wszystko zmontować jak było.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • bary
        Drive
        • 2008
        • 57

        #4
        JanuszSz, wielkie dzięki - zadziałała Twoja metoda. Pozdrawiam

        Komentarz

        • Mudulinek
          Classic
          • 2012
          • 23

          #5
          A to pomoże nawet jak wogóle nie mam oporu gdy zaciagam ręczny hamulec?

          Komentarz

          • rimtimtim
            Drive
            • 2007
            • 65

            #6
            Mudulinek, może pomóc (spróbować nigdy nie zaszkodzi), ale może się też okazać że skończyły Ci się hamulce lub z cylindra cieknie.
            "It's not important to be better than someone else, but to be better than yesterday."
            Prof. Jigoro Kano

            Komentarz

            • strzala_1st
              Drive
              • 2011
              • 51

              #7
              Siemanko

              Umnie winą był uszkodzony zacisk. Blokował się.

              Pozdro
              Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

              www.mukozuzia.pl

              Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

              PerfectService by DobryGrześWawa

              Komentarz

              • marciin
                Classic
                • 2012
                • 1

                #8
                czy to zerwana linka ręcznego?

                Spróbuję odgrzać temat, żeby nie zakładać nowego...
                Octavia I. Chciałem zaciągnąć ręczny i dźwignia poszła bez oporu "pod sufit". Wyjąłem popielniczkę pasażera i ten pojemniczek. Okazało się, że łącznik spinający obie linki spadł z jednej z nich. Po ponownym założeniu widzę, że linki nie są równomiernie naciągane: jedna jest naciągana, a druga raczej nie, bo łącznik na tej lince, która nie jest naciągana przesuwa się w stronę drążka zmiany biegów, a na drugiej lince po zaciągnięciu zatrzymuje się (czyli łącznik nie jest ułożony prostopadle do linek). Mam nadzieję że jasno wytłumaczyłem.
                Nie próbowałem jeszcze kręcić tą nakrętką do regulacji naciągu, bo jestem na wyjeździe i nie mam pod ręką kluczy, ale nie wydaje mi się, by to coś pomogło.
                Czy to co opisałem świadczy o zerwaniu jednej z linek czy może to coś innego?

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2324
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  marciin, musiałbyś dokładnie sprawdzić przy kole ,zapewne ręczny masz na tarczy nie na bębnie , sprawdź stan klocków i ustaw linki w równej odległości , regulacje hamulca postojowego na tarczy wykonujesz poprzez cykl zaciągasz ręczny ->wciskasz pedał hamulca i trzymasz->spuszczasz ręczny i tak kilka razy ,wówczas tłoczyska wychodzi z zacisku regulując odstęp klocków od tylnej tarczy.ok
                  zawsze to działa.
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • d00lar
                    Rider
                    • 2014
                    • 366

                    #10
                    i pamiętajcie także aby sprawdzić przed regulacją linki najlepiej pod autem czy ręczny napewno odbija do końca
                    u mnie nie odbijał do końca i jak wyregulowałem na postoju to okazało się że nawet jak by juz chciał odbić do końca to nie da rady bo linka trzyma ops:
                    na szczęście szybko do tego doszedłem i zamontowałem sprężynki na zacisku które pilnują żeby ręczny dobrze odbijał
                    czipek by me >140 kucy
                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                    Komentarz

                    Pracuję...